7 zadziwiających faktów o tym, co jest używane do tworzenia inteligentnych celów

News

Tworzenie inteligentnych celów jest podstawą udanego planu reklamowego PPC. Są to cele, które pomagają reklamodawcy zidentyfikować wizyty lub odbiorców, którzy mają największe szanse na konwersję. Inteligentne, mierzalne cele pomagają marketerom upewnić się, że ich zadania są znaczące i przyniosą pozytywne zmiany w dłuższej perspektywie. Ale z czego składają się te inteligentne cele?

Jak zdefiniować cele SMART?

Cele dają poczucie motywacji, koncentrują uwagę i nadają kierunek; ustalając cele, zapewniasz sobie zwycięstwo. Inteligentne cele są pomocne przy wyznaczaniu celów.

S - konkretny: Cel szczegółowy jest zdefiniowany, jednoznaczny i jasny. Zawiera informacje o tym, kto jest zaangażowany w realizację celu, co należy zrobić, aby go osiągnąć, gdzie te cele zostaną osiągnięte, kiedy chcesz je osiągnąć i dlaczego chcesz je osiągnąć.

M-Mierzalny -wiąże się z określonymi kryteriami pomiaru postępów. Na przykład mierzenie wskaźników, śledzenie pieniędzy lub pracy.

A - Osiągalne -to takie, które są osiągalne i nie są niemożliwe do zrealizowania. Pomagają uświadomić sobie swoje cele i zachęcają do pracy nad nimi.

R - Realistyczne -są realistyczne i są w zasięgu ręki. Są też istotne z punktu widzenia celu życia.

T - Terminowe -te cele mają określoną linię czasową, np. datę początkową i końcową. Są to cele pilne, które wymagają terminu realizacji.

W tym artykule omówimy siedem niesamowitych faktów na temat tego, co służy do tworzenia inteligentnych celów.

Inteligentne cele są konfigurowane na poziomie widoku

Pomagają one w optymalizacji reklam Google Ads przy użyciu najlepszych sesji witryny jako konwersji. Cele te są konfigurowane na poziomie widoku i wykorzystują uczenie maszynowe do sprawdzania sygnałów dotyczących sesji witryny. Każda z sesji otrzymuje ocenę, a najlepsze z nich są przekształcane w "Inteligentne cele".

Kilka przykładów sesji uwzględnionych w modelu Smart goals to strony na sesję, urządzenie, przeglądarka, lokalizacja, czas trwania sesji itp. Ale w jaki sposób Google znajduje najlepsze sesje? Smart Goals wybierają największy ruch na stronie i tworzą próg.

Po ustawieniu progu Inteligentne cele są stosowane do wszystkich sesji witryny, np. ruchu z kanałów online innych niż reklamy Google dla małych firm. Po włączeniu inteligentnych celów w Google Ads można je zaimportować do Google Ads.

Inteligentne cele powinny być konkretne i mierzalne

Pierwszym krokiem do stworzenia inteligentnych celów jest zrozumienie potrzeb klientów. Kiedy już wiesz, czego oczekują Twoi klienci, możesz z łatwością tworzyć inteligentne cele dla swoich kont. Staraj się tworzyć konkretne cele z dokładnymi wynikami. Rozpoczynając ten proces, jasno określ, co chcesz osiągnąć.

Ponadto, konta PPC są bogate w dane. Twoim celem jest obniżenie CPA na tych kontach, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Przyjrzyj się swojej strategii CPA lub postaraj się obniżyć CPA, aby Twoje cele były mierzalne.

Inteligentne cele są realistyczne i osiągalne

Podstawowa wiedza na temat PPC pomoże Ci zrozumieć znaczenie realistycznych celów. Załóżmy, że klient oczekuje 100% spadku CPA bez żadnych wahań ruchu. W takim przypadku należy uświadomić mu, dlaczego nie jest to realistyczny cel.

Ponadto, cel powinien być łatwy do osiągnięcia. W tym celu musisz szczegółowo zrozumieć swoje konto i to, na co wskazują dane. Na przykład, trudno jest osiągnąć CPA w wysokości 100 euro, jeśli Twoje słowa kluczowe mają CPA o wartości 100 euro lub więcej. Dlatego warto wyznaczyć sobie cel, który będzie łatwy do osiągnięcia.

Poznaj warunki konieczne do stosowania inteligentnych celów

Aby móc korzystać z inteligentnych celów, musisz znać warunki wstępne i wykonać pewne czynności:

  • Połącz konto Google Analytics z kontem Google Ads.
  • Połączone konta Google Ads powinny wysyłać wystarczającą ilość ruchu na stronę. Kliknięcia Google Ads powinny skutkować co najmniej 500 sesjami Analytics w ciągu ostatniego miesiąca.
  • W widoku raportowym nie powinno być więcej niż 10 milionów sesji.
  • Włącz ustawienia produktów i usług Google dla swojego konta Google Analytics.

Dopasuj inteligentne cele do listy zadań konta

W zależności od branży, lokalizacji i celów klienta, każde konto PPC jest inne. Pierwszym krokiem jest określenie inteligentnych celów, drugim - dostosowanie listy zadań do tych celów.

Rozważ możliwość przeprowadzenia testów. Jeśli nie wiesz, jaki jest najlepszy sposób działania, poszukaj pomocy na blogach, w społecznościach PPC lub w sekcjach pomocy. Pamiętaj, że jeśli coś działa na jakimś koncie, nie oznacza to, że będzie działać również u Ciebie. Dlatego najpierw to przetestuj.

Wstrzymaj wysokokosztowe słowa kluczowe z zerową konwersją. Dostosuj modyfikatory ofert dla słabych lub silnych geograficznie słów kluczowych. Jeśli czujesz się pewny wprowadzanych zmian, wyznacz sobie kilka zadań, takich jak regularne przeglądanie danych i zrozumienie, w jaki sposób wpływają one na kampanię.

Istnieją limity i ograniczenia

Podobnie jak inne rzeczy, również cele inteligentne mają pewne ograniczenia. Działają one tylko dla odsłon strony internetowej. Co więcej, nie liczą się odsłony zdobyte przez strony za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Może to powodować problemy z liczeniem. Inteligentne cele nie pozwalają również na konwersje typu "view-through". Konwersje między urządzeniami w Google Ads również nie są możliwe.

Śledź, modyfikuj i zacznij od nowa

Śledzenie sukcesu jest czymś, co większość marketerów pomija. Na koncie PPC dzieje się tak wiele rzeczy, że łatwo jest przeoczyć działania następcze. Jednak śledzenie wszystkich zmian zachodzących na koncie lub w kampanii jest niezwykle istotne. W ten sposób można oszacować sukcesy i porażki testu dla poszczególnych zadań.

Wnioski

Inteligentny model celów Google dostosowuje się do Twojego konta w zależności od zmian na Twojej stronie. Jeśli dodasz nową konwersję o wysokim współczynniku konwersji, możesz zauważyć znaczne zmiany w inteligentnych celach, gdy model się dostosuje. Jeśli planujesz stworzyć inteligentne cele dla swoich reklam Google Ads, pamiętaj o tych kluczowych faktach. Przeanalizuj swoje wyniki i na ich podstawie dostosuj strategię. Wykorzystaj te informacje do tworzenia celów lub zarządzania listą zadań PPC.