8 kluczowych elementów biznesplanu, które musisz znać

News

Biznes plan służy jako podstawa do rozpoczęcia i prowadzenia nowego biznesu, a jego elementy są jedną z pierwszych rzeczy, na które ludzie będą patrzeć przy podejmowaniu decyzji o finansowaniu firmy. Ważne jest, aby wiedzieć, co powinieneś zawrzeć w swoim biznesplanie, aby nie pominąć niczego, co jest ważne.

Biznesplan jest zazwyczaj napisany w stylu formalnego raportu, co oznacza, że powinien zawierać,

  • streszczenie
  • przegląd sytuacji przedsiębiorstwa
  • podejście do zarządzania
  • deklaracja misji lub filozofia
  • analiza rynku
  • opisy i analizy produktów
  • strategia marketingowa
  • prognozy sprzedaży i budżet

Oprócz tych sekcji, bardziej nowoczesne plany mogą zawierać inne sekcje, takie jak strategia zasobów ludzkich.

Ale dla naszej dyskusji tutaj, to jest osiem kluczowych elementów biznes planu, które musisz wiedzieć:

1) Przegląd firmy

Przegląd firmy to prawdopodobnie miejsce, w którym poświęcisz trochę czasu na określenie swojej ogólnej misji. Jeśli jest to startup,

  • Jaki problem chcesz rozwiązać?
  • Jaką usługę lub produkt masz nadzieję dostarczyć?
  • Jaką przewagę konkurencyjną oferujesz w stosunku do istniejących rozwiązań w Twojej przestrzeni rynkowej?

W tej sekcji należy również krótko opisać swoich klientów, jak duży jest twój rynek docelowy i dlaczego teraz jest idealny czas dla twojej koncepcji biznesowej.

To jest to, co czytelnicy zobaczą jako pierwsze, więc niech się liczy. Dobry przegląd będzie stanowił kontekst dla wszystkiego, co następuje po nim i generalnie powinien mieć nie więcej niż 2-3 akapity. Opisz w nim swoją branżę, jak Twoja firma wypada na tle innych firm w Twojej branży i dlaczego ktoś chciałby pracować z Tobą zamiast z nimi.

Niech będzie on prosty, zwięzły i jasny. Nie zapomnij podkreślić, dlaczego Twoja firma istnieje w 100 słowach lub mniej. Pamiętaj, że są tylko dwa sposoby na to, aby ktoś przestał czytać w tym momencie: jeśli nie uważa, że masz coś interesującego do powiedzenia lub dlatego, że stał się niezainteresowany tym, co mówisz.

2) Streszczenie

Na jednej stronie szybko wyjaśnij swój biznes, czym różni się od konkurencji i dlaczego jest to dobry pomysł. To jest również miejsce, w którym będziesz chciał opisać, kto będzie kupował twój produkt lub usługę, kiedy planujesz rozpocząć działalność i ile masz nadzieję zebrać funduszy.

Powinien być napisany prostym językiem bez żargonu prawniczego; skup się na tym, aby był łatwy do zrozumienia dla ludzi (niekoniecznie łatwy dla prawników).

Pierwszą rzeczą, jaką zrobi wielu potencjalnych inwestorów, jest przeczytanie Twojego streszczenia - upewnij się, że nie będą mieli problemów ze zrozumieniem, czym dokładnie się zajmujesz i dlaczego powinni w Ciebie zainwestować.

3) Analiza rynku

Photo by Markus Spiske on UnsplashJak

powie Ci wiele osób, elementy Twojego biznesplanu nie muszą być szczególnie oryginalne. Jest jednak jeden krytyczny aspekt, który wyróżnia go spośród podobnych planów: jego analiza rynku.

Twoja analiza rynku powinna odpowiedzieć na takie pytania jak:

  • Kim są moi konkurenci?
  • Co wyróżnia mój produkt lub usługę?

Jest to nie tylko ważne dla uzyskania inwestorów na pokładzie, ale także dla upewnienia się, że naprawdę zidentyfikowałeś lukę w swojej branży, która nie została wcześniej wypełniona. Aby zebrać wystarczającą ilość danych, wykonaj odpowiednią komunikację, aby zmniejszyć lukę, zanim zanurkujesz w następnym kroku.

Istnieją pewne aplikacje komunikacyjne dla biznesu , które pomagają ułatwić tę część. Nie przejmuj się, jeśli twój plan brzmi zbyt podobnie do kogoś innego - lepiej mieć nadmiernie zbadany plan niż ten bez konkretnej wiedzy.

4) Opis produktu lub usługi

Ta część powinna opisywać produkt lub usługę Twojej firmy w sposób, który spodoba się Twoim klientom. Bądź konkretny - włącz informacje o materiałach, kolorach, zapachach, funkcjach itp.

Jeśli na przykład sprzedajesz odzież damską, wspomnij o kolorach i tkaninach, nie mów tylko, że jest to odzież damska. Unikaj żargonu technicznego, jeśli to tylko możliwe; zachowaj prostotę i używaj odpowiednich przykładów.

Zamieść również wszelkie specjalne instrukcje dotyczące pielęgnacji oraz szczegóły dotyczące gwarancji lub zasad zwrotu. Wreszcie, jeśli masz zdjęcia swojego produktu lub prototypu na rękę, tj. sprzedajesz coś fizycznego, pamiętaj, aby dołączyć je jako załącznik do biznesplanu - pomogą one zilustrować twoje pomysły lepiej niż słowa kiedykolwiek!

5) Strategia sprzedaży

Perspektywy będą albo kupić, ponieważ potrzebują tego, co sprzedajesz, lub będą kupować, ponieważ Twój sprzedaży przekonuje ich, że to jest w ich najlepszym interesie, aby to zrobić. Aby osiągnąć oba cele, musisz przedstawić swój produkt lub usługę jako rozwiązanie ich konkretnych potrzeb i problemów, mówi Jason Edwards, przewodniczący Rady Redakcyjnej Agent Advice.

Im lepiej rozumiesz te obawy i jak można złagodzić je poprzez swój produkt, lub usługi, i punkt cenowy-bardziej skuteczny boisko sprzedaży będzie. Dlatego ważne jest, aby dobrze zrozumieć zachowania potencjalnych klientów. Na przykład, jeśli potencjalni klienci zawsze szukają sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy w czasie, to oferowanie obniżonych cen przy dłuższych umowach może być dla nich skutecznym sposobem, aby to zrobić.

6) Strategia marketingowa

Strategia marketingowa jest nadrzędnym planem biznesowym, który pomoże Ci dokładnie określić, w jaki sposób będziesz przynosić dochody i rozwijać swoją bazę klientów. W ten sam sposób, to byłoby głupie, aby rozpocząć budowę, zanim zorientowali się, co budujesz, to jest głupie, aby umieścić całą swoją energię do pozyskiwania klientów bez solidnego planu, jak utrzymać je zaangażowane.

Twoja strategia marketingowa nie musi być rozbudowana. W rzeczywistości, pisanie jej może pomóc uzyskać twórcze soki płynące. W swojej podstawowej formie, strategia marketingowa powinna odnosić się do:

  • Do jakiego rynku docelowego zmierzasz?
  • Jak zamierzasz dotrzeć do tych ludzi?
  • Jak przykujesz ich uwagę?

7) Podejście do zarządzania

Ta część biznesplanu przedstawia sposób, w jaki zamierzamy zarządzać firmą. Podejście do zarządzania jest w zasadzie mapą drogową określającą, jaki kluczowy personel będzie zaangażowany w różne aspekty i działy, wraz z ich odpowiedzialnością.

Na przykład, jeśli zakładamy firmę jako LLC (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością), warto zawrzeć opisy każdego członka zarządu lub zespołu wykonawczego, aby inwestorzy wiedzieli, z kim mają do czynienia.

W dalszej części biznesplanu można określić role i obowiązki każdego z członków. Jeśli inwestorzy wpłacają pieniądze do Twojej firmy, muszą wiedzieć, w co się pakują!

8) Projekcje finansowe

Sporządzając szczegółowe prognozy finansowe dla swojej firmy, będziesz miał lepsze pojęcie o tym, ile kapitału będziesz potrzebował na rozpoczęcie lub rozwój działalności. Prognozy te powinny być aktualizowane tak często, jak to możliwe - najlepiej co miesiąc lub dwa.

Pomogą Ci one również ocenić postępy, co jest kluczowe, aby wiedzieć, czy Twój plan jest na dobrej drodze. Prognozy finansowe są nie tylko przydatne w zakresie oceny kosztów rozpoczęcia działalności i potencjału wzrostu; mogą również pomóc w podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu, ujawniając obszary, w których może brakować pracowników. Potraktuj to jako kolejny krok w kierunku zbudowania udanego biznesu.

Wnioski

Jeśli chcesz, aby Twój biznes odniósł sukces, dobrze przemyślany, szczegółowy biznesplan będzie koniecznością. Omówiliśmy osiem kluczowych elementów solidnego biznesplanu, które musisz znać i wdrożyć.


Bio autora

Piyush Shah jest 6-cyfrowym marketerem afiliacyjnym i pomógł rozwinąć wiele biznesów od zera do zrobienia szalonych liczb biznesowych. Obecnie pracuje jako szef działu SEO w Dukaan.