Możliwe przyszłe międzynarodowe trendy w biznesie

News

Obecna pandemia wyraźnie pokazała, jak bardzo nasz świat jest naprawdę połączony. To, co zaczęło się od wiadomości o wybuchu wirusa w jednej z prowincji w Chinach, doprowadziło do pandemii, która dotknęła obywateli i przedsiębiorstwa każdego narodu.

Unia Europejska zamknęła swoje granice przed państwami spoza Unii Europejskiej na czas nieokreślony. A w czasie stanu wyjątkowego, zamknęła swoje granice z sąsiadami. Środki te mają na celu ochronę obywateli przed wybuchem pandemii, która grozi załamaniem naszych systemów opieki zdrowotnej. Ale to oczywiste, że żaden kraj nie jest w stanie przetrwać z dochodów generowanych wyłącznie w jego granicach. Dzięki zdecydowanym działaniom mającym na celu ochronę naszych systemów opieki zdrowotnej powstała większa i potencjalnie długoterminowa liczba ofiar - gospodarka.

Gdy powoli wychodzimy z sytuacji kryzysowej w naszym kraju i ponownie patrzymy w przyszłość, ważne jest, aby zastanowić się, jakie wnioski przyniosła pandemia i co państwa członkowskie mogą zrobić, aby utrzymać konkurencyjność na rynku światowym. Aby zapewnić firmie przewagę w przyszłych realiach gospodarczych, należy wziąć pod uwagę następujące międzynarodowe trendy biznesowe.

Inwestycje w technologię

Wypróbowane i prawdziwe sposoby prowadzenia międzynarodowego biznesu nadal są prawdziwe. Świadomość wrażliwości kulturowej i poszanowanie lokalnych zwyczajów zawsze będą miały zasadnicze znaczenie przy prowadzeniu interesów z ludźmi z innych krajów. Jednak cała wiedza kulturowa na świecie nie jest obecnie zbytnio pomocna ze względu na ograniczenia w podróżach międzynarodowych, które utrudniają spotkania z zagranicznymi klientami.

Technologia może nadrobić te przeszkody. Firmy powinny skoncentrować czas i środki finansowe na unowocześnianiu i poszerzaniu swojej obecności w Internecie, aby zastąpić kontakt międzyludzki, który doprowadził do rozprzestrzeniania się koronaawirusa.

Przebudowa strony internetowej w celu zapewnienia dużej ilości informacji, które normalnie zaprezentowałbyś osobiście swoim międzynarodowym klientom, byłaby wskazana. Identyfikacja krajów, z którymi Twoja firma robi najwięcej interesów i wdrożenie tłumaczeń językowych na stronę internetową Twojej firmy sprawia, że informacje o Twojej firmie są bardziej dostępne na arenie międzynarodowej.

Ważne jest również, aby znaleźć kreatywne sposoby na utrzymanie otwartych linii komunikacji pomiędzy Tobą a Twoimi zagranicznymi klientami. Na przykład, jeśli proces sprzedaży opiera się w dużej mierze na budowaniu relacji i spotkaniach twarzą w twarz, istnieje kilka rzeczy, które Twoja firma może zrobić, aby zniwelować obecną lukę komunikacyjną.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, Twoja firma może stworzyć stronę internetową dla swoich kluczowych pracowników i kadry kierowniczej. Dołącz do niej zdjęcie każdej osoby i krótki życiorys, do którego inni będą mieli dostęp. Posuń się o krok dalej i dodaj filmy wideo do swojej strony internetowej, aby przedstawić kluczowych pracowników, lepiej wyjaśnić najpopularniejsze produkty i usługi biznesowe lub nakreślić podstawowe wartości Twojej firmy.

Oprócz rozszerzonych informacji online, jeśli Twoja firma nie wdrożyła jeszcze skutecznego systemu wideokonferencji, to jest to dobry moment. Alternatywa do osobistych spotkań pozwala na organizowanie wirtualnych spotkań z klientami na całym świecie.

Może się nawet okazać, że klienci pozytywnie reagują na spotkania wideo i mogą chcieć kontynuować korzystanie z telekonferencji daleko poza pandemią. Potencjalny sukces wideokonferencji i zdalnych konferencji międzynarodowych może sprawić, że prowadzenie międzynarodowego biznesu będzie bardziej efektywne, oszczędzając pieniądze na kosztach podróży.

Pozyskaj swoją firmę jako Lidera Innowacji

Zbyt łatwo jest spojrzeć na Amerykę czy Azję, aby dowiedzieć się, w jaki sposób innowacje prowadzą do szybkiego sukcesu i porównać, jak Twoja firma pozostaje w tyle. Jednak przepisy w innych krajach poruszają się w innym tempie niż w Europie.

Dobrym przykładem są prawa i przepisy dotyczące drążków. Wiele krajów na całym świecie określiło już jasne wytyczne dotyczące wykorzystania samolotów bezzałogowych. Niektóre kraje europejskie ustanowiły swoje własne przepisy. Ale Unia Europejska musi jeszcze uzgodnić jednolite przepisy dla wszystkich państw członkowskich.

Opóźnienie to stwarza przeszkody dla europejskich przedsiębiorców, którzy chcą się rozwijać i inwestować w aplikacje biznesowe dotyczące samolotów bezzałogowych. Do czasu ustanowienia jasnych przepisów, wszelka przewaga konkurencyjna związana z rozwojem technologii bezzałogowych może zostać utracona.

Patrząc na to, w jaki sposób inne kraje prowadzą działalność gospodarczą, można uzyskać cenne spostrzeżenia i pomysły, które mogą pomóc w realizacji procesów w Twojej firmie, ale nadszedł czas, aby umieścić Twoją firmę na pozycji lidera w branży poprzez wdrożenie eurocentrycznych pomysłów.

Innymi słowy, Twoja firma może nie być w stanie konkurować z Chinami pod względem kosztów produkcji. Jednak Stany Zjednoczone mają swoje unikalne punkty sprzedaży, które napędzają światowy popyt na produkty europejskie. Obejmują one innowacyjność i jakość projektowania. Jeśli możesz pozycjonować się jako lider w zakresie głównych zasad swojej firmy w Europie i wprowadzać je na rynek światowy, prawdopodobnie będziesz miał przewagę konkurencyjną, której inne kraje nie są w stanie pokonać.

Zwróć się do swoich obecnych pracowników i przyszłych rekrutów po odpowiedzi

W miarę jak światowy rynek gospodarczy wychodzi z pandemii, nie jest jasne, co przyniesie przyszłość. Aby przedsiębiorstwa odniosły sukces, muszą być gotowe do dostosowania się do tego, co nadejdzie. Adaptacja i ewolucja mogą być trudniejsze do zrozumienia dla niektórych menedżerów i zarządzających, którzy mogą mieć bardziej tradycyjne poglądy na prowadzenie działalności.

Aby walczyć ze stagnacją perspektywy, należy włączyć pracowników w bieżące rozmowy na temat tego, dokąd firma zmierza. Mogą oni mieć różne i cenne doświadczenia życiowe, które mogą dostarczyć Twojej firmie unikalnego punktu widzenia na temat przyszłego rynku.

Rekrutując przyszłych pracowników, zastanów się nad zwiększeniem różnorodności swojej firmy. Poszukuj pracowników o różnym pochodzeniu rasowym lub z innym doświadczeniem niż to, które normalnie byś zatrudnił. Pamiętaj, że Twoja firma działa w nowych, niespotykanych dotąd warunkach. To, co działało w przeszłości, może nie być już przydatne. Im szybciej rozwiążesz problem niechęci i dyskomfortu do zmian, tym szybciej Twoja firma może się rozwijać.

W ramach "nowej normy" dla biznesu, rozważ rozszerzenie rekrutacji młodych pracowników w swojej firmie. Młodsze pokolenie przychodzi z bezprecedensowym poziomem komfortu i chęci do pracy z takimi technologiami jak media społecznościowe i internet rzeczy (IoT), które mogą przynieść ogromne korzyści Twojej firmie. Ich punkty widzenia i sposoby prowadzenia działalności mogą nie działać z istniejącą bazą klientów, ale mogą przyciągnąć zupełnie nowe demograficzne młodszych klientów.

Przyszłe międzynarodowe trendy w biznesie będą wymagały od wielu firm wyjścia poza swoje strefy komfortu i przyjęcia nowych metod, które mogą nie być wypróbowane i przetestowane. Jeśli Twoja firma będzie w stanie zaakceptować zdolności adaptacyjne, Twoje szanse na sukces na rynku międzynarodowym po COP-19 będą prawdopodobnie większe.