Jak rozpocząć działalność gospodarczą z systemem zarządzania łańcuchem dostaw
Jeśli chcesz rozpocząć działalność gospodarczą w logistyce i operacjach, być może słyszałeś o łańcuchu dostaw, koncepcji, którą możesz wykorzystać do zbudowania udanego biznesu, takiego jak rozwój aplikacji mobilnych. Musisz zrozumieć, jak działa branża zarządzania łańcuchem dostaw.
Łańcuch dostaw obejmuje szereg procesów, które podejmują produkt z zakładu produkcyjnego do konsumenta. To może mieć zastosowanie do wielu różnych rzeczy, od elektroniki do odzieży. Aby łańcuch dostaw funkcjonował efektywnie, wymaga wsparcia operacyjnego i zarządzania. Możesz rozpocząć karierę w zarządzaniu łańcuchem dostaw, aby skorzystać z możliwości dostępnych w tej branży. Oto jak zacząć i zbudować solidne podstawy.
Wybór asortymentu zapasów
W łańcuchach dostaw wiele się dzieje, więc możesz być zdezorientowany przez wiele ruchomych części, jeśli nie rozumiesz dobrze systemu. Skupienie się na jednym elemencie łańcucha jest kluczem do znalezienia pozycji, która idealnie do Ciebie pasuje. Wybierz obszar, który Cię interesuje i zbadaj go. To pomoże Ci zrozumieć ten obszar i może pomóc w określeniu, czy jest to coś, co powinieneś realizować.
Przy wyborze inwentaryzacji, musisz być przygotowany. Musisz znać swoich klientów dobrze i używać doskonałego osądu i spostrzeżeń, aby znaleźć największe możliwości. Oczywiście, można korzystać z danych w celu uzupełnienia swojej intuicji. Rzeczy takie jak przedmioty, które firma sprzedała dobrze w przeszłości będzie dobrym przewodnikiem. Dla młodych firm, zaleca się rozpoczęcie od prostego asortymentu. Później, w miarę rozwoju, można dodać więcej, ale początkowo trudno jest zarządzać szerokim asortymentem produktów.
Prognozowanie popytu
Bez popytu nie ma biznesu. W budowaniu biznesu w zarządzaniu łańcuchem dostaw, ten krok jest krytyczny. Musisz rozumieć sprzedaż każdego produktu. Bez dokładnej analizy, może skończyć się nad lub pod zakupem zapasów. Na początku, to dobrze, aby użyć modelu Excel. Zachowaj swój asortyment produktów proste na tym etapie. W miarę rozwoju firmy, można przejść do bardziej zaawansowanych narzędzi.
Rozmiar zapasów
Po zakończeniu prognozy popytu, przełóż dane na stan zapasów i upewnij się, że jest on wystarczający do zaspokojenia popytu. Jako początkująca firma, nie możesz robić zapasów, ponieważ rozczarowuje to klientów i może zaszkodzić Twojej marce. Jeśli chcesz uniknąć braków magazynowych, połącz prognozę popytu z zapasami na stanie i tym, co spodziewasz się otrzymać od dostawców w najbliższych miesiącach. Należy zamówić taką ilość towaru, która pozwoli uzupełnić braki pomiędzy tym, co jest dostępne na stanie, a tym, co spodziewamy się otrzymać.
Zastanów się również, jak dużo planujesz sprzedać. Zastanów się, czy bufor jest potrzebny na wszelki wypadek. Większość firm obsługuje to w Excelu, ale możesz skorzystać z narzędzi dostępnych w Internecie, aby przełożyć prognozę na zalecenia dotyczące zamówień.
Śledzenie zakupów zamówień
Po złożeniu zamówień, trzeba również rodzaj systemu śledzenia, aby śledzić z POs. Jeśli są opóźnienia lub dostawa jest uszkodzona, będziesz chciał uzyskać informacje, aby uniknąć braku zapasów. Wiele firm woli Google Sheets, ale wiele narzędzi oferuje prosty sposób na śledzenie zamówień zakupu bezproblemowo. Dzięki zarządzaniu wszystkim za pomocą technologii, możesz zmniejszyć swoje zaangażowanie i mieć trochę czasu na odkrywanie rzeczy, które kochasz.
Śledź swoje zapasy
Kiedy zrozumiesz, że Twoje zapasy znajdują się pomiędzy dostawcą a magazynem, musisz dokładnie wiedzieć, gdzie one są. To jest, gdzie śledzenie przychodzi w. Możesz wiedzieć, jak długo musisz czekać na zakończenie transportu zamówienia. Produkty takie jak Flexport pozwalają na śledzenie lokalizacji towarów. To śledzenie ma kluczowe znaczenie, ponieważ w procesie wysyłki mogą wystąpić opóźnienia, których Ty i sprzedawca nie jesteście w stanie przewidzieć. Widoczność pomoże Ci wprowadzić poprawki i przekazywać dokładne informacje klientom.
Przegląd pozycji zapasów
Po przybyciu zapasów, to jest krytyczne, aby wiedzieć, ile to zostało dostarczone i gdzie to jest. W tym przypadku masz dwie możliwości - możesz przeprowadzić ten proces samodzielnie w swoim magazynie lub współpracować z firmą zewnętrzną. Wiele młodych firm decyduje się na skorzystanie z usług zewnętrznego dostawcy usług logistycznych zamiast zarządzania własnym magazynem. Korzystając z usług zewnętrznego dostawcy, całkowicie zlecasz śledzenie i realizację zarządzania zapasami.
Choć wydaje się to kosztowne, zwiększa to efektywność i pozwala na podniesienie wskaźnika sukcesu. Jeśli zdecydujesz się zarządzać wszystkim w swoim magazynie, powinieneś zainstalować system zarządzania magazynem, aby pomóc swoim pracownikom w magazynie, ponieważ muszą oni wiedzieć, co jest gdzie. Ważne jest, aby pomóc im śledzić towary w miarę ich napływu.
Realizacja zamówień
Wreszcie produkty trafiają do magazynu i w tym momencie można je przekazać klientom. Jest to kluczowy etap w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Proces ten składa się z dwóch części - wysyłki i logistyki oraz zarządzania zamówieniami.
Zarządzanie zamówieniami jest łatwe, jeśli masz systemy, które pomogą Ci zapewnić, że przydzielono odpowiednie zapasy do witryny e-commerce, hurtowni i sklepu detalicznego. Po przetworzeniu zamówienia na swojej stronie internetowej, należy zapewnić wystarczającą ilość zapasów do realizacji zamówienia.
Wreszcie, wysyłki i logistyki są rzeczy, które mogą zrobić lub złamać swoją firmę. Większość małych firm nie są dobrze wyposażone, aby poradzić sobie z tym, więc zlecają na zewnątrz do systemów logistycznych stron trzecich. Nie tylko obsługują one towary przychodzące, ale także pakują i wysyłają przedmioty do klientów.
Wnioski
Rozpoczęcie pracy z zarządzaniem łańcuchem dostaw wymaga zrozumienia, jak każdy krok działa w całym łańcuchu. Dowiedz się więcej na temat śledzenia, pozyskiwania produktów, angażowania klientów i pozyskiwania usług zewnętrznych, aby podnieść jakość swoich usług.
Jakimi radami możesz się podzielić z nowymi firmami w branży zarządzania łańcuchem dostaw? Zostaw komentarz poniżej.
Bio autora:
Thomas Glare rozpoczął swoją karierę jako tester gier i został kierownikiem zespołu. Następnie przeszedł do zarządzania projektami i zajmował różne stanowiska. Przez ostatnie trzy lata Thomas kierował zespołami pracującymi nad art assets dla nowego kasyna 2021 w Wielkiej Brytanii, zatrudniając w szczytowym momencie produkcji setki pracowników w pięciu różnych krajach.
- 9 października 2021