Wpływ edukacji cyfrowej na instytucje edukacyjne

News

Technologia ma swój wpływ znany w każdym sektorze na przestrzeni lat, a wpływ edukacji cyfrowej na instytucje edukacyjne nie pozostaje w tyle. Postęp technologiczny doprowadził do rozwoju w dziedzinie edukacji w stałym tempie, które wydaje się być niezauważone, większość czasu. Jednak ostra zmiana w dynamice społecznej wymusiła bardziej zauważalną zmianę w instytucji edukacyjnej w ostatnich czasach.

Studenci coraz częściej szukają łatwiejszych sposobów na naukę, przyjmując różne metody, aby poprawić swoje życie akademickie. Od zatrudniania pisarzy, którzy pomagają im w pisaniu esejów, po uzupełnianie notatek z wykładów materiałami wideo na YouTube - lista jest nieskończona. Teraz, gdy normy się zmieniły, instytucja edukacyjna musi przyjąć cyfryzację w swoich działaniach.

Pierwszym pytaniem, na które odpowiemy w tym artykule, jest znaczenie edukacji cyfrowej. Institute for Academic Development Uniwersytetu w Edynburgu zdefiniował edukację cyfrową jako "innowacyjne wykorzystanie narzędzi i technologii cyfrowych podczas nauczania i uczenia się, i często jest określane jako Technology Enhanced Learning (TEL) lub e-learning."

Definicja ta sugeruje, że wpływ edukacji cyfrowej wykracza poza tradycyjny opis uczenia się, aby objąć inne innowacyjne metody technologiczne stosowane w celu ułatwienia uczenia się. Rozwój edukacji cyfrowej ma wpływ na instytucje edukacyjne od lat, ponieważ przynosi niezliczone korzyści. Jednak zanim przejdziemy do zalet, krótko wyjaśnimy formy edukacji cyfrowej i ich osobliwości.

Formy edukacji cyfrowej

Edukacja cyfrowa została skategoryzowana na różne sposoby na kilka form, ale większość z tego zróżnicowania mieści się w tych trzech formach:

Nauka online

Nauka online jest formą nauki, w której nauczyciele i uczniowie komunikują się przez Internet, nie będąc w tym samym miejscu. Ta forma edukacji zwiększyła dostęp do edukacji na przestrzeni lat i pozwoliła większej liczbie osób uczyć się w dogodnym dla nich czasie. Główną cechą nauczania online jest to, że nauczyciele i studenci używają narzędzi technologicznych, takich jak komputery, smartfony i Internet do nauczania i uczenia się.

Dziś różnica między nauką online a nauką fizyczną została zredukowana do minimum.

Nauczanie mieszane (blended learning)

Ta forma edukacji cyfrowej jest również znana jako nauczanie hybrydowe. Jest to połączenie nauki fizycznej i online. Na przykład, nauczyciele czasami uzupełniają wykłady w klasach fizycznych materiałami instruktażowymi przesyłanymi za pośrednictwem platform cyfrowych. Niektóre z wykorzystywanych narzędzi technologicznych obejmują wideokonferencje, systemy zarządzania nauczaniem, systemy zarządzania treścią nauczania, fora dyskusyjne itp. Edukacja w ramach tego typu systemu nauczania odbywa się zazwyczaj w formie nauki synchronicznej i asynchronicznej. Przykładem może być odwrócona klasa (flipped classroom), w której wykładowcy wysyłają filmy i materiały instruktażowe do studentów przed zajęciami i wchodzą z nimi w fizyczną interakcję.

W systemie blended learning studenci mogą również prowadzić swoje dyskusje online i wchodzić w interakcje ze sobą i wykładowcami.

Nauczanie rozproszone

Nauczanie rozproszone jest połączeniem dwóch poprzednich form. Odnosi się do internetowej części blended learningu lub w pełni internetowego kształcenia na odległość. W tym systemie najważniejsze aspekty nauki odbywają się online.

Korzyści płynące z edukacji cyfrowej dla instytucji edukacyjnej

Wciąż jest wiele do zbadania, jeśli chodzi o wpływ edukacji cyfrowej na system edukacyjny. Jednak żaden argument nie może zignorować faktu, że cyfryzacja edukacji przyniosła ogromną poprawę w instytucji edukacyjnej. Oto niektóre z korzyści, jakie edukacja cyfrowa przynosi instytucjom edukacyjnym.

Elastyczna nauka

Niezaprzeczalnym faktem jest to, że im bardziej zdigitalizowany jest system edukacyjny, tym łatwiejsze staje się to dla wszystkich zainteresowanych stron. Możesz być w swojej sypialni i uczestniczyć w zajęciach do ósmej rano. Ta elastyczność pozwala studentom dobrze zarządzać swoim czasem i poprawić wydajność. Co więcej, nie ma żadnych ograniczeń fizycznych ani barier społecznych, które powstrzymywałyby osoby pracujące przed nauką nowego języka poprzez oglądanie filmów podczas przerwy na lunch.

Lepsza asymilacja

Wiele osób ma obawy o rozproszenie spowodowane przez edukację cyfrową, jak studenci mogą zignorować ich akademickich, gdy bardziej ekscytujące rzeczy wyskakują na swoich telefonach lub laptopach. Rzeczywistość jest jednak nieco inna. Podczas gdy uczęszczanie na zajęcia może prowadzić do zepchnięcia nauki na boczny tor, poprawia to również asymilację. Studenci mogą uczestniczyć w wykładach w wolnym czasie i wracać do nagranych wykładów, aby słuchać ich ponownie.

Nauczyciele nauczyli się również korzystać z pomocy naukowych, takich jak pomoce wizualne, aby pomóc zrozumieć omawiane koncepcje i poprawić koncentrację studentów. Edukacja cyfrowa upowszechniła również ideę nauczania spersonalizowanego, w ramach którego nauczyciele mogą dostosowywać treści nauczania do potrzeb każdego ucznia.

Niewielkie lub żadne ograniczenia czasowe

Jedną z rzeczy, które musisz wiedzieć, jest to, że edukacja cyfrowa wypełnia lukę w wychowaniu fizycznym. Rozwiązuje problem ograniczeń czasowych, pozwalając uczniom uczyć się, gdy są one w ich najlepszym wydaniu. Pozwala również osobom, które mają inne zobowiązania i nie mogą fizycznie chodzić do szkoły, na naukę w trakcie wykonywania innych obowiązków. Ta elastyczność przyczyniła się do większej inkluzywności w edukacji.

Inny korzystny wpływ edukacji cyfrowej na instytucje edukacyjne to lepsza komunikacja między uczniami i nauczycielami oraz między samymi uczniami. Zwiększa to również umiejętności pisania uczniów, ponieważ muszą oni w dużej mierze komunikować się za pomocą pisma.

Wyzwania związane z edukacją cyfrową dla instytucji edukacyjnych

Rosnący wpływ edukacji cyfrowej na instytucje edukacyjne nie jest pozbawiony wyzwań. Niektóre z napotykanych problemów to:

  • Ludzie mają trudności z przystosowaniem się do zmian;
  • Brakuje umiejętności niezbędnych do korzystania z edukacji cyfrowej;
  • Dostęp do narzędzi cyfrowych jest ograniczony dla niektórych osób, zwłaszcza w krajach o niskich dochodach; i wiele innych.

Podsumowując wszystko

Edukacja cyfrowa przekształciła instytucję edukacyjną z tego, co było przywilejem dla tych, którzy mogą sobie pozwolić na czas i wymagania finansowe, w to, co jest teraz dostępne dla większości ludzi. Chociaż nadal istnieje kilka wyzwań stojących przed tym sektorem, przyszłość wygląda dobrze, jeśli plusy nadal będą wzrastać ponad minusy.


Autor Bio

Laura Fields jest pisarką, która przykłada dużą wagę do tematu nauki. Wierzy ona w postęp w dziedzinie edukacji, dzięki rozwojowi technologii cyfrowych. Laura jest pasjonatką zapewniania uczniom wszystkich materiałów, których potrzebują, aby odnieść sukces w swojej podróży edukacyjnej.